Welcome to America - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Ilse Enden - WaarBenJij.nu Welcome to America - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jan en Ilse Enden - WaarBenJij.nu

Welcome to America

Door: janenilse

Blijf op de hoogte en volg Jan en Ilse

03 Maart 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een geweldig afscheid op Schiphol, waar de 'Hello Kitty' zakdoeken niet droog bleven, ging het avontuur toch echt beginnen.
Enigszins beledigd dat we niet binnenstebuiten gekeerd werden en geen vragenvuur moesten ondergaan stapte we het vliegtuig in bij de meisjes van de KLM.
Goede vlucht, prima eten, lekker filmpje en toen was daar ineens NYC. Hallo rijen, hallo mannen in pak met strepen en sterren. Joehoe wij hebben een visum....huhu ga toch maar in de rij staan. En daar stonden we in rij 23 met ja hoor 1 formulier te weinig ingevuld (Anja, het meisje van de KLM, had ons verzekerd dat we juist dat papiertje niet in hoefde te vullen, bedankt Anja). Aangezien onze Jan bekend is van TV (google: Neal Patrick Harris) gingen er deuren open. De aardige douanier liet ons na het invullen van het formuliertje niet in de rij staan (tot grote irritatie van de andere gasten) maar liet ons voor en liet op zijn schermpje een foto van Jan zijn look al like zien, opgehaald uit het computersysteem. Wederom geen lastige vragen.

Joehoeeeee yellow cab, 305 west 50th street graag. En daar stonden we dan, Manhatten NYC, voor het appartementencomplex wat de komende 4 weken ons thuis gaat zijn. Snel naar binnen waar we begroet werden door Michael, een vrolijk zingende doorman. Appartement 5H is de onze, deur open en oooooh dit valt reuze mee. Met de prijzen van NY in ons achterhoofd en de wetenschap dat het voor een maand zal zijn hadden wij het beeld van een appartement met formaat postzegel gecreëerd. Niets is minder waar (zie de foto's).
Ondanks de goede voorbereidingen, 3 reisstekkers in de koffer weigerde de laptop het te doen. Deze had al sterallures en wil alleen werken op een Amerikaanse reisstekker tssss.

Ontdek je plekje dus de straat op en kijken wie onze buurtjes zijn. De metro, Starbucks, duane reade en zo'n 50 eettentjes. Dat gaat helemaal goed komen. Mr. Jetlag vond het nodig om ook aanwezig te zijn dus na een lekker maaltje en een biertje op naar ons huisje, proberen wakker te blijven en uiteindelijk op de bank in slaap gevallen.

New York, the city that never sleeps. Door onze gast, Mr.Jetlag, konden wij eens kijken of dit ook echt zo is, en ja, bevestigd. Donderdag nacht 04:00 AM is het druk op straat met auto's en mensen, bizar. Toch nog even de oogjes dicht om om 8 uur toch maar op te staan en naar 'the gym' te gaan. Sommige gewoontes moet je gewoon niet willen afleren.

De missies van vandaag:
1*adapter voor ONZE verwende laptop (confession, hij is eigenlijk van Ils :))
2*boodschappen
Na een wandeling richting Times Square is *1 gelukt. Amerikaanse reisstekker in the pocket. Even terug naar het appartement voor de test en ja hoor gelukt alleen daar kwam *3.....bed kapot. Na onszelf al meerdere keren gestoten te hebben aan een rare rand die uit het bed stak kwamen we tot de conclusie dat het bed doorgezakt was, en niet een beetje.(Kom maar op met alle opmerkingen)
Na een belletje naar het verhuur bedrijf die het oppakken als OMG, that's an emergency en binnen 5 minuten op de stoep staan krijgen we het volgende antwoord: wat erg, verschrikkelijk, maar dat kunnen we nu niet maken, maandag komt er een nieuwe. Jullie mogen slapen in een ander appartement. Nou voor ons is het niet zo erg (wij hebben elkaar, ppfff, hihi) dus blijven lekker hier en slapen op de grond (lees: 2 dikke matrassen op de grond, merk je niets van) Omdat we de emergency zo goed oppakken komen ze terug met een kleinigheidje, een bon van $50,- om ergens te gaan eten. Nou lekker hoor.

*2 is dan aan de beurt, boodschappen. Wat in 't durp zo hendig is, is hier in The City wel anders. Zoveel kleine winkeltjes maar waar is nu de AH en waar zijn de bonusaanbiedingen om over de hamsterweken maar te zwijgen. Na wat navraag hebben we 2 opties, beide op de hoek. Na een flinke research in beide winkels komen we na ongeveer 2 uur thuis met het avondeten en wat voorraad. Op het menu staat vislasagne en slalalala. Als een net samenwonend stel (ja, je zou het bijna vergeten) maken we er een romantisch avondje van. Ils achter het mega fornuis en Jan drukt de knop van het brandalarm om de 3 minuten in. Ja heel bijzonder, je ruikt niets, afzuigkap op 100 en toch gaat dat ding af :s. Terwijl de lasagne in de oven staat kijken we GTST, how romantic.

Na het eten is het tijd om te relaxen. Ik kruip achter de laptop om ons eerste verhaal te schrijven en Jan ligt op de bank, met Mr. Jetlag.

• 03 Maart 2012 - 08:20

Hanneke En Mark:

Oooh wat gaaf!! Mooi appartement zeg en hier issi dan de eerste opmerking:
    Als pas samenwonend stel moet natuurlijk alles ingewijd worden he!!
    Heul netjes een dinerbon die dachten natuurlijk dat jullie gingen 'i suw you-en'
    Jan, super veel succes morgen!! We denken aan jullie.
    X Han en de mannen

• 03 Maart 2012 - 08:31

Thirza :

Dit is gewoon genieten, wat heerlijk om op deze manier jullie avontuur te kunnen volgen.
    Ik zou bijna zeggen, ga net als Carrie columns schrijven :). Oh wacht dat doe je nu min of meer ook, helemaal speciaal voor ons :D.

En zo te lezen gaat het helemaal goed komen daar. Hoe gaaf klinkt dit allemaal, yelloy cab, Starbucks om de de hoek, een city that never sleeps, nou ik zeg...ik kom zo snel mogelijk hihi.

Lieverds enjoy!

Dikke kus
    Thirza

• 03 Maart 2012 - 18:00

Sjako.:

Leuk om jullie verhalen te gaan volgen. Ik kijk al uit naar een verhaaltje over het koningshuis zo rond 30 april...
    Veel geluk en geniet ervan. X

• 03 Maart 2012 - 18:28

Lia En Wil:

Hallo Ilse en Jan

Wat leuk om te lezen dat je in z'n korte tijd al van alles meemaakt en jij kan echt leuke verhalen schrijven.
    Succes verder met het zoeken van een leuk huisje, dit ziet er ook al heel leuk uit.
    Lina en ik hebben 1 maart visvoer gehaald en Lina is toen bij mij gebleven tot het donker werd en wilde niet naar huis, maar toen ik over de goudvissen had wilde ze meteen naar huis, want die hadden honger.

doeeeeeeeeeeeeeeiiiiii

• 03 Maart 2012 - 18:57

Klaas En Ludewien :

Jan en Ilse wat een leuk verhaal!

Jullie komen daar wel voor verrassingen te staan, maar dat maakt het spannend.

Heerlijk de eerste dagen zo samen genieten in de grote stad.

Dikke kus

• 04 Maart 2012 - 08:36

Franka:

We kijken alweer uit naar het volgend verhaal. Wat fijn dat het goed gaat!xxxx

• 04 Maart 2012 - 13:36

Manon,Andreo,Bobbi:

Hoi Jan en Ilse,

Bedankt voor jullie kaart!

We willen jullie veel geluk wensen in New York!
    We hopen dat jullie je er snel thuis voelen, maar dat zal wel lukken in zo`n leuke stad waar altijd wat te doen is.

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur! En wat onwijs leuk geschreven.

Geniet ervan!

groetjes Manon, Andreo en Bobbi

• 04 Maart 2012 - 14:27

Laura & Theo:

Fijn om te horen dat de vlucht goed is gegaan, En dat jullie goed zijn aangekomen in jullie nieuw stekkie.. Erg leuk optrekje voor de komende 4 weken.. Ik zeg eindelijk lekker samen genieten ene wel de rest heel laten hè hihi.. Wij gaan hard sparen voor volgend jaar een rondreisje met stop in NY!!

Hele dikke kus
    laura en theo

• 04 Maart 2012 - 17:51

Joost:

volgende verhaal geschreven door Janus en dan om de zin de woorden 'kast' en 'leggen te wezen' erin verwerken aub :P

• 04 Maart 2012 - 19:42

Tamara:

Goeie pen meissie! :) Thirza heeft gelijk, tis helemaal Carrie en SATC! Zien we Ilse straks ook liggend geposeerd terug op de rondreidende bussen in NYC?! (mini-vans?! ;P ik kan ook nog grapjes maken over mr. Big versus Jan maar zal niet doorslaan ;) )

Helemaal heerlijk om jullie te lezen, zeker na eerst de live versie gehoord en gezien te hebben...werkt bij levensverhalen andersom als in de film: zeker zo goed om eerst gezien en dan teruglezen ;) En gelukkig hebben we de foto's nog...handtekeningenboekje paraat voor Alphaba en alle andere celebs! ;)

Succes morgen met werken Janus, en ons Ilsje op jacht in de grote appel...een teken van leven over 24 uur is gewenst ;)

O, and say hello to mr. Jetlag namens Wieteke, die heeft m inmiddels alweer even niet meer gezien geloof ik ;)

Veel liefs, Tammie

• 04 Maart 2012 - 19:44

Johan & Miranda:

Toch handig zo'n look-a-like! Als dat maar goed komt! We hebben jullie verhaal met een smile gelezen! Heel leuk!
    Veel succes nog met jullie research!! Groetjes uit t durp.

• 04 Maart 2012 - 20:11

El:

Ils ik denk dat jij indd een nieuwe carriere kan beginnen als Carrie from the Netherlands!
    Geweldig om te lezen en fijn om jullie avonturen te volgen
    Want een supermarkt vinden daarzo is al een avontuur op zich! Gelukkig hebben jullie nog 726 dagen om alles uit te zoeken ;) (en dus kunnen we ook alweer af gaan tellen...jeuj!)

Jan succes op je 1e werkdag morgen, en Ils we kijken uit naar je volgende verslag

Dikke kus!

• 04 Maart 2012 - 20:15

Ellen Rotaru:

Hallo Ilse en Jan.

Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

• 05 Maart 2012 - 08:43

Rebekka:

Geweldig! Jan met zijn look-a-like en het klopt ook nog!
    Een kapot bed bij een pas samenwonend stel is ook heel logisch, toch?!?
    En samen romantisch GTST kijken..

Heerlijk, geniet er van! Heb nu al zin om jullie volgende verslag te lezen. Jan succes met je eerste werkdag, Ilsje jij succes met je bijeenkomst vandaag!

Dikke kus en veel liefs!

• 05 Maart 2012 - 09:41

Ingrid:

Lieve Ilse en Jan,
    Leuk om jullie zo te volgen en wat een avonturen al in de eerste dagen!
    Jan, heel veel succes met je eerste werkdag en Ilse, ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren de komende tijd!
    Geniet in ieder geval van het samenwonen en hopen dat de rest heel blijft ;)
    Veel liefs,
    Ingrid

• 05 Maart 2012 - 13:18

Leo:

kei leuk ilse en jan!!!
    leuk geschreven ook, kende gij nie als journaliste of schrijfster daar aan de gang? ;-) heel veel plezier daar XX

• 05 Maart 2012 - 15:59

Toos Linsen-Rijk:

ziet er goed uit, lijkt me "n tikkeltje anders dan "Valkeswird" Ilse en Jan maak er iets van. Ilse we gaan jouw inbreng tijdens de vergadering donderdag missen, ik houd je op de hoogte.Houdoe! Toos

• 06 Maart 2012 - 19:34

Wilma:

Hey lieve Jan & Ilse,
    Leuk om jullie verhaal te lezen!! En de foto's van jullie appartement, chique hoor! Geniet van het samen zijn In NYC!!
    x

• 22 Maart 2012 - 21:20

Wik:

Wat leuk om je zo te volgen. Ga zo door met je verhalen en je hebt zo een nieuwe job!
    Heerlijk om te lzen!